• Berry, Thomas: Brazelton

Knjiga nudi jedinstven pristup disciplini. Objašnjenje su djelotvorne metode, ali i one metode odgoja koje treba izbjegavati. Naglasak je na poticanju moralnog razvoja i empatije, te razvitku samodiscipline kod djece.

 

  • Fisher, Gary. Rhonda Cummings: Djeca s poteškoćama u učenju

Knjiga je namijenjena profesorima, učiteljima, roditeljima i odgajateljima koji brojnim savjetima, idejama i prijedlozima mogu pomoći djeci koja imaju poteškoće u učenju svladati gradivo i postići bolji uspjeh u školi.

 

  • Fuller, Andrew: Zahtjevno dijete : kako prevladati sukobe i pomoći djetetu da ostvari svoje potencijale

“Tvrdoglava, svojeglava, prkosna, inatljiva, slobodna, samosvojna, čelične volje, (…)”, ovako na početku svoje knjige Andrew Fuller opisuje zahtjevnu djecu, naglašavajući kako zahtjevno dijete nije zločesto dijete. Proizašla iz dugogodišnjeg savjetovateljskog rada s djecom i roditeljima, knjiga na sistematičan način nudi uvid u obrasce ponašanja zahtjevne djece uz dugoročne strategije roditeljskog djelovanja. Neopterećen stručnim izrazima i koristeći se jezikom koji je razumljiv laicima autor je omogućio svakom roditelju jednostavno razumijevanje i praktičnu primjenu svojih savjeta.

 

  • Juul, Jesper: Ovo sam ja! Tko si ti? : o bliskosti, poštovanju i granicama između odraslih i djece

Ova se knjiga bavi onim što staromodnim rječnikom nazivamo “postaviti djetetu granice”. U knjizi je opisano kako ljudi jedni prema drugima – i prema malima i prema velikima – postavljaju granice, i to na način koji nikomu ne šteti, već pomaže da se ostvari što kvalitetniji odnos. Djeca i bližnji na svoj način doživljavaju ljubav koju za njih osjećamo. Njihov doživljaj ovisi o tome kako im je pokazujemo. Biti voljen uglavnom je individualan doživljaj i za djecu i za odrasle. Zajedničko je, međutim, da se osobe ne osjećaju voljenima kada se osobne granice krše ili ne poštuju. Kada su povrede krupne i učestale, postaje se manje opreznima, a time i manje sposobnima za konstruktivno djelovanje.

 

  • Laniado, Nessia: Dječje laži : zašto ih djeca kazuju, kako ih tumačiti?

Priručnik koji roditelje upućuje u neka od načela odgoja koja će djeci pomoći da se razviju u iskrene, otvorene i moralne pojedince. U knjizi se nalazi mnogo primjera dječjih laži koje roditelj treba prepoznati, rastumačiti njihov smisao te na koje treba pravodobno i ispravno odgovoriti i na pravilan ih način korigirati.

 

  • Lauth, Gerhard W., Peter F. Schlotke, Kerstin Naumann: Neumorna djeca, bespomoćni roditelji : pomoć kod hiperaktivnosti i poremećaja pozornosti

Knjiga je nastala na temelju dugogodišnjeg rada s djecom s poremećajima u ponašanju i njihovim roditeljima, a bavi se najčešćim pitanjima o prirodi, nastanku i liječenju poremećaja pozornosti koja muče roditelje (Što je poremećaj pozornosti, ima li ga moje dijete, što činiti kad se pojave ozbiljne poteškoće, kako surađivati sa školom itd.). U knjizi nisu izneseni jednostavni odgovori već su izložene precizne informacije o trenutačnom stupnju poznavanja toga problema koje mogu biti od neposredne koristi roditeljima, ali i učiteljima takve djece.

 

  • Likierman, Helen, Valerie Muter: Pripremite dijete za školu : kako osigurati da dijete uspješno započne školovanje

Knjiga nudi niz praktičnih savjeta kako roditeljima i djeci učiniti što bezbolnijim prijelaz iz predškolske u školsku dob. Ponekad je roditelju doista teško pronaći najbolji način za rješavanje izazova koji se pred njega postavljaju, a da pritom izbjegne moguće zamke. U poglavljima knjige nude se odgovori na pitanja kako omogućiti djetetu da veselo krene u školu, sprijatelji se, oslobodi brige i straha od škole te kako da se nosi sa zahtjevima dnevne rutine.

 

  • Pantley, Elizabeth: Skrivene poruke : što svojim riječima i djelima uistinu govorimo svojoj djeci.

Roditelji često nisu svjesni utjecaja kojega njihove riječi i djela imaju na dijete. Ovaj priručnik istražuje i osvješćuje skrivene poruke koje roditelj može prenijeti djetetu svojim djelima ili izjavama kroz prikaz uobičajenih, svakodnevnih prizora iz života. Građa je predstavljena na suosjećajan i šaljiv način s namjerom da potakne savjest svih roditelja koji djetetu žele pružiti konstruktivniji odgoj.

 

  • Pulkkinen, Anne: Razvoj djece kroz igru

U knjizi je opisan tzv. Praški program za djecu i roditelje (PEKiP – Prager-Eltern-Kind-Programm) koji je u Europi poznat već više od trideset godina i provodi se u mnogobrojnim organiziranim skupinama za roditelje i djecu, kao i osnove razvojne psihologije na kojoj počiva ovaj program. Autorica daje odgovore na mnoga pitanja o djetetovu razvoju u prvoj godini života i jasne upute kako prepoznati i protumačiti neke upadljive oblike ponašanja, te kako potaknuti razvoj svojeg djeteta kroz igru. U knjizi su navedene najbolje igračke za bebe i pomagala koja mogu olakšati svakodnevicu s djetetom, bez straha da će loše utjecati na njegov razvoj.

 

Advertisements